Lovisas bakverk & stuff

Alla inlägg under juni 2011

Av Lovisa - 13 juni 2011 15:42


 

I fredags tog min bror studenten, så jag tänkte göra en tårta som en studentmössa som jag sett på nätet. ;) Men det svarta var inte så lätt att färga när man håller på med SP, men det gick ju någorlunda iaf. :) Tur hade jag också, jag hade inte sett mössan förut, så jag visste inte vad det stod. Men lyckligtvis prickade jag rätt. :)


Tårtan innehöll vitchokladfluff och mangomousse och på båda lagrerna hade jag spad och bitar av mango, eftersom min bror gillar mango. ;) Den var spacklad med smörkräm och täckt i SP, samt detaljerna. :)


 

Jag gjorde också några cupcakes, men tyvärr blev jag tvungen att köpa muffins pga tidsbrist. ;) Frostingen fick bli en naturell men muffinsen blev fyllda med hallon, så det blev en liten brytning mellan sött och surt :)


Stort grattis till studenten, Robert :)

Presentation


Bloggar om sånt jag bakar och "skapar". Går sista året på civilekonomprogrammet på LTU, ett kapitel som snart även det är avslutat. Men lusten för att baka och skapa består, så här får ni följa mina skapelser och förhoppningsvis med fler uppdateringa

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards