Lovisas bakverk & stuff

Alla inlägg under januari 2014

Av Lovisa - 6 januari 2014 21:25


 

Efter att jag länge velat pröva på att göra en nyttig variant av chokladbollar så blev det äntligen av i lördags. Var att jag inte hade något hemma att äta när jag blev lite sugen på något gott, å tog fram lite olika saker jag hade hemma och mixtrade ihop dessa. 

Med russin så fick de en liten söt smak och smakade nästan som vanliga. Det gjorde att jag nästan hade lite dåligt samvete när jag åt dem. Ett väldigt lyckat resultat med andra ord.


Hade brist på kokosflingor hemma så fick köra utan, men tro att det skulle bli lika gott om inte bättre om de blivit rullade i kokos också.


Du behöver:

3/4 dl cashewnötter 

½ dl russin

½ dl havregryn

2 msk kakao

2-3 tsk kokosolja

2 krm vaniljpulver

en nypa salt

2 msk vatten


Gör så här:

1. Hacka nötter och russin fint och blanda det med havre, kakao, kokosolja, vaniljpulver och salt. 

2. Efter det blandats, tillsätt vatten och blanda ihop, kan behövas tillsätta mer vatten eller havregryn beroende på konsistensen.

3. Rulla bollar av smeten och rulla sedan i kokos. Ställ i kylen en stund, sedan är det bara att äta!

Presentation


Bloggar om sånt jag bakar och "skapar". Går sista året på civilekonomprogrammet på LTU, ett kapitel som snart även det är avslutat. Men lusten för att baka och skapa består, så här får ni följa mina skapelser och förhoppningsvis med fler uppdateringa

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards