Lovisas bakverk & stuff

Alla inlägg under april 2011

Av Lovisa - 29 april 2011 11:04

 

Förra helgen blev jag tvungen att baka dessa go`saker igen, efter misslyckandet hos brosan även fast det inte var något fel på smaken,

den var nästan guddomlig, himelsk :)

Vi misslyckades med nästan allt eftersom vi använde en för stor plåt till att börja med och kolafyllningen är mitt störta problem. X)
Den ville inte stelna och eftersom jag inte är så bra på sånt så vet jag inte riktigt vad som går fel... ;P Men jag tror det kan vara för mkt vätska, för vi blev tvungna att ställa den i frysen, för att den ens skulle börja stelna :) Kola smeten innehåller Smör, farinsocker och standard mjölk, ni får gärna ge mig tips om ni skulle veta något om hur man får den fastare :)

Men jag ska i alla fall försöka trixa och klura och se om jag blir nå klokare på hur den ska tillredas. 
Så jag kanske kan lägga ut receptet på de himelska kakorna.
;)Det som vi märkte var smart var att göra dem i formar så allt höll sig där det skulle. :) Formarna jag använde är de man använder till masariner, så det blev lite för mkt av kakan, tyvärr. ;) 


Av Lovisa - 15 april 2011 15:42


Jag har länge hållit utkik efter ett "vitt" och lantligt kakafat,

fast först ville jag ha med tre våningar men när jag hittade denna kunde jag bara inte släppa den ;) För det är inte varje dag man dyker på ett sånt här gulligt kakfat :) inte här uppe i norr i alla fall :P

Så den kommer nog hinnas användas ganska mkt innan jag hinner flytta ;) 

Presentation


Bloggar om sånt jag bakar och "skapar". Går sista året på civilekonomprogrammet på LTU, ett kapitel som snart även det är avslutat. Men lusten för att baka och skapa består, så här får ni följa mina skapelser och förhoppningsvis med fler uppdateringa

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards