Lovisas bakverk & stuff

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Lovisa - 27 juli 2010 16:35

  

Efter tårtbaket blev det kvar lite av massan och dekorationerna. Då bestämde jag mig för att göra små bakelser av muffins. :)


Av Lovisa - 27 juli 2010 15:51

  

I helgen som var så gjorde jag min första tårta med sockermassa och dekorationer. Och eftersom vi skulle fira en som fyllde 50 för nån vecka sen så gjorde jag tårtan till det.

För att vara första gången gick det ganska bra, det ända som var lite krångligt i början var när jag färgade massan eftersom det tillkom vätska och massan blev lite kletigare, men sen när man kom på hur man skulle göra gick det hur bra som helst :)

Mamma hjälpte till med själva kakan och innehållet, som blev ganska enkel eftersom vi testade ganska mkt. :P

Men vi gjorde ett lager med hallon och grädde och sedan spacklade jag med smörkräm och la över massan. :) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggar om sånt jag bakar och "skapar". Går sista året på civilekonomprogrammet på LTU, ett kapitel som snart även det är avslutat. Men lusten för att baka och skapa består, så här får ni följa mina skapelser och förhoppningsvis med fler uppdateringa

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards