Lovisas bakverk & stuff

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Lovisa - 11 juli 2011 20:22

  

  

Hejsan hoppsan :)

Det var ett tag sedan jag la upp något här, men det beror på sommarlovet och det hyfsade vädret :) Så det är tyvärr inte funnits så mkt tid till datan ;)
Men idag fick jag tid och märkte att det var precis ett år sedan jag gjorde min första tårta i SP. :) Känns nästan som igår tkr jag. :)


Men denna mousse tårta bakade jag till veckan efter min brors student, för då var det dags att fira honom igen, fast hos pappa denna gång ;)


Detta recept var det krångligaste jag gjort eftersom allt stod i gram, ex 37 g äggula ;) så det tog sin tid kan jag lova.

Tårtan hade en madelmasse botten och i mitten bland moussen finns ett lager med jordgubb- och rabarberkompott. :) Kombinationen var väldigt god och mumsig ;)


Tänkte lägga ut receptet senare så ni andra också kan avnjuta denna underbara tårta. :) 

  Det blev också lite decorationer med choklad och jordgubbar, även fast cholkaden inte riktigt blev som jag tänkt mig men men, blev hyfsat andå tkr jag ;)

Presentation


Bloggar om sånt jag bakar och "skapar". Går sista året på civilekonomprogrammet på LTU, ett kapitel som snart även det är avslutat. Men lusten för att baka och skapa består, så här får ni följa mina skapelser och förhoppningsvis med fler uppdateringa

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards