Lovisas bakverk & stuff

Alla inlägg den 1 december 2013

Av Lovisa - 1 december 2013 12:03


 

Äntligen är det december och första andvent, har riktigt längtat till det i år. Nu när jag har en egen lägenhet får jag sköta julstöket själv och pyssla på, så helgen har bestått av städning, byte av gardiner och sist men inte minst, första julbaket för i år!


Som åren tidigare så har jag ist för vanliga lussebullar gjort dem med en kallrörddeg. Gjorde dem lite stora i år så de blev inte lika fina som vanligt, men lika mördande goda kan jag lova! Receptet hittar du här


Nu när det närmar sig jul så kommer jag försöka baka till varje advent, kommer bli en blandning av godis och annat gott, vad har jag inte riktigt bestämt. Men ska i alla fall försöka göra godis som jag inte gjort förrut. Det kommer vara huvudfokuset varje advent, sen kan det ju alltid smyga in en och annan "traditionell" julgotta. Men den här helgen för jag nöja mig med lussebullar, fast det är ju inte helt fel det heller!

Presentation


Bloggar om sånt jag bakar och "skapar". Går sista året på civilekonomprogrammet på LTU, ett kapitel som snart även det är avslutat. Men lusten för att baka och skapa består, så här får ni följa mina skapelser och förhoppningsvis med fler uppdateringa

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards